Amb motiu del Dia Internacional de la Ciutat Educadora, Manlleu va celebrar diversos actes, entre els quals un programa radiofònic amb més d’una vintena d’agents socials i educatius per explicar el paper compartit de la ciutadania, entitats i institucions en l’educació de tots els veïns i veïnes de la ciutat.
Coneixement, convivència, equitat, inclusió, participació… són alguns dels valors que promou una ciutat educadora, una perspectiva que considera l’educació com un eix transversal que transcendeix els murs de l’escola i que s’ha reforçat a Manlleu aquest 2020 amb l’entrada a l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE) i la celebració del Dia Internacional de la Ciutat Educadora.
Per donar a conèixer al municipi aquesta celebració internacional, que va tenir lloc el passat 30 de novembre, el Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) i la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Manlleu va impulsar diverses accions de caràcter divulgatiu, entre les quals s’incloïen un programa de ràdio i el treball de diversos valors educatius a l’aula amb el repartiment de l’origami “Jo em comprometo” entre els nens i nenes d’Educació Primària de les escoles de Manlleu.
A Manlleu, tothom educa
Mostrar la corresponsabilitat de la ciutadania, les entitats, els centres i els serveis i administracions municipals en l’educació de tots i totes va ser el pal de paller del programa especial “Manlleu Educa” que es va emetre a Ràdio Manlleu en el marc del Dia Internacional de la Ciutat Educadora.
Presentat per membres del PEC Manlleu, el programa va comptar amb un recull d’una vintena d’agents de la ciutat per representar el pes que tenen en l’educació tant els centres educatius com els espais culturals, les entitats, els clubs esportius, les iniciatives solidàries, els professionals de la salut, l’Ajuntament o els propis alumnes, entre d’altres.
Docents com Layla Bourass, del Carme Vedruna, o Trini Montero, directora de l’Institut del Ter, van destacar el paper inclusiu de l’escola en la relació, acceptació i reconeixement entre alumnes i la importància d’educar en comunitat i amb el suport de les famílies. El paper d’espais com el Museu del Ter o la Biblioteca de Manlleu o de la iniciativa Temps x Temps en la realització d’activitats culturals i d’aprenentatge per a totes les edats van ser algunes de les aportacions destacades del programa, que també va posar en valor aspectes com l’aprenentatge del català, impulsat pel Centre Per a la Normalització Lingüística, o els hàbits saludables, que els professionals sanitaris del CAP Manlleu difonen per diverses vies i en col·laboració amb altres agents educatius de la ciutat.
“Promoure la consciència de que la ciutadania educa i els espais també ho fan és una de les tasques de l’Ajuntament, que ha de facilitar les iniciatives que surten de les entitats i del sector“ va afirmar el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Manlleu, Rafa Cuenca, per qui formar part de la xarxa de Ciutats Educadores “ve a refermar el que ja s’està fent al municipi des de la creació del PEC l’any 2016 i implicarà intercanvi de coneixement amb altres ciutats, de les quals podem aprendre mútuament”.
El compromís de Manlleu com a ciutat educadora també s’ha donat a conèixer en el marc del Dia Internacional de la Ciutat Educadora amb una pancarta, ubicada inicialment al balcó de l’Ajuntament i traslladada posteriorment a l’edifici de Can Puget. La pista de gel del Badanadal, que estarà oberta fins al 7 de gener de 2021, també incorpora en un dels seus laterals un cartell per commemorar la celebració.
Es poden conèixer més detalls sobre aquesta i altres iniciatives al web del PEC Manlleu (pec.manlleu.cat) i a l’instagram @pecmanlleu.